fredag, januari 20, 2012

Måste påpeka ang LEGO

Att nu har Karin nappat på deras reklamerbjudande (LindaK har också fått något utskick från dem, så jag anar att de luskat reda på några bloggande mammor?) och jag undrar i mitt stilla sinne hur man tänker när man skickar ut en så riktad tjejsak som pastellfärgat lego till en genus-förespråkande bloggmorsa med MÅNGA läsar - vill man att produkten ska misslyckas?
(och när jag skriver att Karin "nappat" på deras reklam menar jag snarast att hon "gått igång" på den)

:)

Lite roligt är det i alla fall.
Och en av kommentarerna på Karins inlägg föreslog att vi alla ska maila LEGO och önska att de lägger till fer kvinnor i de 'vanliga' förpackningarna - så att världen inte verkar befolkas av män, män, män, män och åter män...

Så det kan vi väl göra??
Jag har bara inte hittat någon e-post-adress, bara ett formulär på deras hemsida, som jag mailat via tidigare. Någon som luskat fram en e-postadress? Till någon som förslagsvis talar svenska, så att vi slipper sitta och formulera oss på engelska allihop? (fast nöden har ingen lag)

MAILA LEGO
(formulär, engelska!)

Inga kommentarer: