söndag, november 13, 2011

Maggans favorit-tröja?!

Fick lite hjälp i kommentarerna av en annan* - hon bidrar med dessa länkar:
Här har Magdalena tröjan på en middag i Bålsta

Här har Magdalena tröjan på sig på en av bilderna i gravidmage-kavalkaden
:)

Och här syns en liten bit av tröjan igen

Missoni-mönstrade tyger

Och här var själva fyndandet av tröja (och klänning!)
Magdalena kommenterar att det är märkligt att kläderna är ripp-off av Missoni - jag vet inte om Missoni faktiskt har plagg som ser ut precis så, men själva mönstringen heter faktiskt Missoni-mönster. Det var helt enkelt Missoni som gjorde den här zickzack-randningen av jersey känd, och sättet att sticka/väva zickzack döptes efter modehuset. (Eller snarare degenererades varumärket)
Om modehuset Missoni faktiskt hade haft plagg exakt som dem på bilden, hade de troligen hört av sig å det snaraste.
Klänningen som Magdalena också köpte.
LÅNAT BILDEN AV MAGDALENA GRAAF
(länk ovan)
Det roliga är att jag fått en fråga om klänningen på bilden av en kund som visade just Magdalenas bild för mig - men jag visste ju inte då att det var från Magdalenas blogg.
Tyvärr har vi inte haft klänningen på min butik.
:(




*) En annan hälsar att hon inte har så mycket att göra, och jag tackar henne för hjälpen!!




1 kommentar:

en annan sa...

:-D Varsågod.
Fatta vad man kan spendera delar av en lördagkväll med... TUR att min sambo satt likaledes passificerad framför datorn intill mig. :-D