måndag, augusti 01, 2011

för den nyfikne

Kom över en bok om LCHF igår. Mycket intressant! Har ju läst massor på nätet, men forumen är fulla av självutnämnda experter och ibland kan det vara svårt att skilja på personliga åsikter och rena fakta.
Matrevolutionen är mycket intressant läsning! Den berättar på ett enkelt sätt HUR och VARFÖR just LCHF-kost fungerar.

Jag är såld.
Måste skaffa någon mer bok, mera kokbok, med recept etc. Gränsen för sjuklig bukfetma går vid 88cm för kvinnor, och 105cm för män. Mitt midjemått är 77cm. Och jag är liten i kroppen. Stussen mäter tex 92cm. Mitt midjemått har varit orimligt i flera år, men det går ju inte att banta när man är smal. Träna bort den där putmagen har inte heller fungerat.
Så nu ska vi testa att äta enligt LCHF några månader.
Se vad som händer.
Jag känner mig peppad!

Inga kommentarer: