tisdag, februari 08, 2011

Ledig tisdag

Eller ja... jag går inte till mitt avlönade arbete idag, jag får jobba hemma i stället. Gratis, ni vet?
Idag har jag värsta längsta listan på läääänge:
  • Tvättstugan är full av ren tvätt som behöver sorteras och i vissa fall strykas, så att jag kan få in all smutsig tvätt som just nu ligger i badrummen....
  • Det är papp-, pappers- och förpackningsåtervinningen som måste tömmas innan skåpet sprängs. -CHECK!
  • Det är en frys i källaren som behöver tömmas och städas (vi frostar inte av, jag hoppar det, annars hinner jag aldrig...) -CHECK!
  • Även en kyl behöver tömmas och städas - och där ska vi även inventera innehållet i båda. -CHECK!
  • Sedan är det veckomeny och
    handla densamma, för de kommande 2 veckorna -CHECK!
  • Efter det har vi alla golven här hemma som behöver städas - CHECK!
  • 2 badrum behöver snyggas upp
  • Lite allmänt plock och pill på det

I behov av utrensning och sanering...

Men vad tusan, jag hann inte städa klart badrummen, och tvättstugan ska vi inte TALA om!!!
Fasiken.
Men all mat i kyl o frys är numera ätbar...

Inga kommentarer: