söndag, januari 30, 2011

Nödvändigheter

Jag känner skobehov.
Det måste vara årstiden. Våren som gör sig påmind liksom. Jag behöver (!) ett par basketkängor. Förslagsvis ett par lila kanske? Jag har ett par svarta redan, visserligen inte äkta vara, men det är inte det som är det viktiga. (och då menar jag alltså att det inte måste vara ett par Converse All Star.)



Sedan behöver jag ett par nya Dr Marten sandaler, eftersom de gamla pensionerades i somras (efter 9 år, mind you!) har sett ett par som ser söta ut, Penny heter dom.

Och ett par vanliga hederliga kängor, också Dr Martens, tror jag bestämt. 8-håls i tan. Typ modellen Serena. Men var hittar man dem utan att betala överpriser? Kollade engelska e-bay, men där verkar det väldigt dyrt. Och frakterna varierar kraftigt... Samtidigt känns det ju märkligt att köpa billigare från USA när varorna först måste åka dit och sedan över hit igen, till mig. Jaja. Logistiken är märklig.

Inga kommentarer: