torsdag, januari 20, 2011

Serieträsket

jag har ju så otroligt svårt att hålla mig!
Och jag bli irriterad när man jag får vänta ett halvår eller så på att se mina program. Inte så många serier jag gillar att följa, men House kan jag titta på eftersom den inte är så kronologisk egentligen - men så har den blivit det, och jag har missat en massa privatliv plötsligt, och fattar inget av det interna snacket.

Så nu kikar jag på nätet. Inget download, jag vill inte ha datorn full av virus, utan i halvkass upplösning - men jag får ju ta del av intrigerna i alla fall.
Och noterar att det ligger ute en hel säsong till av House - en som inte sänts här ännu.
HALELUJAMOMENT!

Så kikar jag efter Grey's Anatomy, bara av nyfikenhet, för där är vi mycket mycket närmare "originalet" i sändning - bara en halv säsong eller så efter, men eftersom det är säsongsuppehåll, så tittar jag i alla fall, kanske såtr det något om nästa säson, tänker jag.
Och blir förvånad: vår säsongsavslutning var ju inte alls säsongsavslutning!? Det var 2 eller möjligtvis 3 avsnitt kvar på säsong 6 när Sverige valde att göra säsongsuppehåll. Varför gör man så? Blir ju lätt förvirrat när det plöstligt ska köras dubbelavsnitt etc ett par avsnitt IN i säsongen, bara för att det är den Amerikanska säsongspremiären...?
Nåja, det var ju en underhållande bonus att plötsligt ha 2st otittade Greys-avsnitt tillgängliga.
:)

Inga kommentarer: