fredag, november 19, 2010

Saker som...

...gör mig glad att vara "vuxen"

  • att 2 personer i 20-års-åldern (max) som ses på bussen inte kan sitta på sätena intill varann, utan måste rop-prata över gången om allt som hänt sedan sist de sågs.
  • att personer under 20 på allvar tror att vi skärskådar deras strumpor och lägger märke till att de inte exakt matchar deras övriga outfit.
  • att jag kan gå på stan utan en kompis som förutom att vara där, vid min sida, ska tycka exakt som jag om allt jag pekar på.

...gör mig nostalgisk över "ungdomen"

  • att höra samma 2 personer prata om vad de ska välja för skolor, vart de vill flytta etc.
  • att lyssna till samma ungas "resa utomlands ett år"-planer
  • och höra dem planera den kommande fredagen med partaj i gäng hemma hos den som är "föräldraledig" och då är det inte samma sorts FL som jag själv tar när barnen är sjuka...

Inga kommentarer: