lördag, oktober 02, 2010

Hur?

Jag har ju utbildning, jag är utbildad mönsterkonstruktör / direktris men har aldrig fått jobba som just detta. Det innebär inte på något sätt att jag skulle vara dålig på det, för det är jag inte! Jag är bra! Men har som sagt ingen arbetlivserfarenhet. Och det är ju otur.
För de flesta som söker folk med sådan kompetens vill inte ha 37-åriga (snart) förstagångare....

Som butikschef har jag erfarenhet, fast det var under en begränsad period, det var en ganska liten butik och det börjar bli länge sedan det med...

Jag sätter mitt hopp till fliten och har börjat findammsuga nätet efter minsta lilla pyttetjänst åt textilhållet. Känner mig faktiskt ganska klar med butiksjobbandet, men det återstår att se.
Mailade ju till de dära som nästan nästan anställde mig för ett år sedan, och hon var glad att höra av mig, hade just tillsatt ett vikariat (tur det inte var en 'riktig'  tjänst, men ändå, det grämer mej...) och tyckte att jag skulle skicka in mitt senaste CV.

Vilket jag såklart ska göra, men hallå?! Mitt senaste CV är ju samma som hon fick för ett år sedan, eller hur.
Det har ju liksom inte hänt något banbrytande sedan dess.
Tyvärr.

Inga kommentarer: