torsdag, oktober 14, 2010

Dagens I-lands-problem

Glömde titta på Grey's igår.
Det är typ den enda serien jag gillar att följa. Man kan fastna i någon slags fälla (Lost, 24) där man bara väntar och väntar på att DET ska hända, men Grey's puttrar på. Det är hjärta & smärta. Det är blod och våld och operationer. Folk slåss, försonas, hatar och älskar.
Jag giller den.

Men så är det den där lilla detaljen med att kanal 5 tar betalt för att titta på play-tjänsten.
Hallå!? För program som redan visats och som tom repriserats!?
Så jag har kollat på ett annat ställe på nätet. Där finns det vampyrer också, typ säsong 3...

MED SLADD! 
Vårt trådlösa nätverk har fått något slags röda hund eller nåt, det fungerar bara fläckvis.
Så jag körde bort mannen ur slappesoffan (för routern står i fönsterkarmen bakom den soffan) och kopplade in en sladd i stället.
Nu har jag för ovanlighetens skull sett ett helt avsnitt utan avbrott, utan att behöva ladda om sidan och spola fram från början. Halleluja.

Inga kommentarer: