fredag, augusti 20, 2010

are you kidding me???

Lämnade in schema till stora dotterns friditds i förrgår. Jag hade själv skrivit ut blanketten från kommunens hemsida...

På eftermiddagen samma dag fick maken med sig mitt vita, ifyllda shema, en tom förtryckt blankett (som råkar vara ljus orange när man får en av skolan/dagis) och detta meddelande fastsatt på:



Man undrar: är människan som skrivit postit:en inte riktigt klok eller??
Först blev jag arg.
Sedan blev jag irriterad.
Sedan skrattade jag så jag grät.
Är detta hennes problem i livet liskom, folk som lämnar in vita papper? Och vad i hela friden har det för betydlese? Och om det nu hade varit så att det krävdes orange papper, varför i hela helvetet skulle då blanketten finnas för utskrift på nätet?
Så många frågor - så lite svar.

Jag vek ihop allt prydligt igen och tog med det till skolan/fritids nästa dag (igår) och frågade om det gick bra att lämna in schemat på vitt papper. Nu var fröken som skivit lappen inte där, men väl några andra från dotterns klass/grupp, jag valde ut en:

jag (lite bedjande): Kan jag få lämna in det här vistelsescehmat fast det är på vitt papper?
fröken (förvånat): Vad menar du?
jag: jamen går det bra att lämna det på vitt papper?
fröken (nu förvirrad): varför skulle det inte gå med vitt papper?
jag: nej det undrade jag med, men xx sade att det var tvunget med orange papper...?
fröken (roat): men du måste ha missförstått henne, det går jättebra med vitt papper, du har inga röda liggandes förresten, det skulle vara snyggt, haha.
jag: nej, hon skickade hem schemat igen... (visar blanketten med hennes lapp)
fröken (lång tystnad.......): men.... vad menar hon? Det går absolut bra med vilen färg som helst! (hahaha)


Denna lapp kommer att sparas. Jag kommer dessutom att använda den i argumentet att en del lärare (människor kanske, men det är roligare om man generaliserar lite ibland) inte är riktigt som vi andra.
Är det någon som säger emot?

5 kommentarer:

Lena sa...

Helt fantastiskt roligt! Vad skönt att du skrattade till slut i alla fall.

SkåneAnna sa...

Dråpligt, eller hur?
Man undrar hur många post-its hon hann skicka med folk hem den dagen - och hur de andra då ev. reagerade?!
Hahaha.

Linda K sa...

HA HA HA!!!

Anna sa...

sjukt roligt!
ska genast tipsa syrran (som läser till lärare) om denna terror-metod att använda på föräldrar!!!

SkåneAnna sa...

Linda & Anna: man tar sig för pannan här....
(människan har jobbat på skolan i... säkert 16-17 år...)