onsdag, juli 07, 2010

Många böcker blir det...


Har läst massor av böcker på sista tiden. De senaste 4 är:
Nästa sak på min lista, av Jill Smolinski
Brudskeppet, av Jojo Moyes
Dödligt beslut, av Kathy Reichs och
Bortom ljus och mörker, av Lotta Thell

Jag behöver väl knappast säga att jag är något av en allätare när det gäller böcker?
Den sista är en slags biografi, baserad på författarens eget liv. Ganska ruskig historia om en kvinna som är heroinmissbrukare.

Brudskeppet är också den baserad på verkliga historier, lite drama, lite romantik och lite feel-good. Efter andra världskrigets slut skeppas engelska soldaters krigsbrudar över atlanten (från Australien i den här boken) för att möta sina män och nya liv.

Dödligt beslut är en deckare/snuthistoria som utspelar sig i Kanada och bikermiljö. Huvudpersonen är en kvinna som arbetar tillsammans med polis och coroner med att idenfiera svårt skadade/nedbrutna lik. Jag tror jag ska kolla upp den här författaren för det verkar på berättelsen som om hon skrivit fler böcker med samma huvudperson och det gillar jag.

Nästa sak på min lista är en form av feel-good historia i klass med Små citroner gula (tycker jag) den har allvar i botten, men är lättläst och underhållande. Me like! Ibland kanske berättelsen är lite naiv, men jag tycker om den!

Läs allihop vetja!
:)

Nu ska jag börja läsa Shutter Island, så att jag kan se filmen nån gång.

2 kommentarer:

Linda K sa...

den är så bra den är så bra! shutter alltså :)

SkåneAnna sa...

super!!
:)