måndag, juli 19, 2010

Första "riktiga" semesterdagen!


Vi har varit duktiga, vi!
Klippt häcken, så att man kan se runt hörnen (vi har villagator på 3 sidor...)
och snyggat upp lite smått i trädgården.

Sedan vilade vi middag efter lunchen (jag blen helt dum i vänsterarmen av klippandet, vi har en bensindriven häcksax och den väger visserligen inte mycket för att vara just bensindriven, men den är ändå tung. Ok? Efter ca 25m häck var min vänsterarm lite motspänstig och började bli svårstyrd, haha, lite som om man är packad, faktiskt...)

Sedan mätte jag lite väggar i biblioteket och skrev en lista med hyllor som saknas, letade upp ett presentkort på MIO och deklarerar för maken (den oäkta) att jag vill bege mig dit i morgon!

Det blev korv- och pasta-gryta till kvällsmat, barnen badades och nu sover dom, medans samma (oäkta) man och jag tillbringar kvällen i tv-soffan med Brittiskt renovera-herrgård-för-att-sälja-lägenheter-så-att-vi-själva-kan-bo-kvar-program och dricker vin.

Bilden: stranden här på orten, för några år sedan. Den lite större vita byggnaden till höger i bild är numera riven och det ska byggas (såklart!?) bostadsrätter på tomten.

Inga kommentarer: