fredag, maj 21, 2010

Svarar på Hanna's enkät:

Hittade den här enkäten inne hos Hanna Fridén och vet inte om hon egentligen anser mig vara målgrupp, eftersom jag är en bra bit äldre än hon, men jag läser hos henne, tycker att det är mycket bra läsning där helt enkelt.

Namn: SkåneAnna
Kön: Kvinna
Ålder: 36
Bor: Skåne, Nordväst.
Bor ihop med partner: Japp.

Vem är bäst på tekniska saker i ditt förhållande?
Jag tror att vi är ungefär 50/50 - det beror helt och hållet på prylen. Av tradition (?) är det jag som skruvar ihop IKEA-möbler etc och oftast programmerar jag även typ dvd:n och sånt. Är det en ny pryl så brukar mannen sköta det, men kärvar det ärverjag uppdraget direkt. (min uppfattning, inte alls säkert att han håller med här!)

Vem är bäst på matlagning?
Det är såååå min man!! Haha, är det mer än en gryta inblandad kör det ihop sig för mig direkt. talangös, det är vad jag är! Talanglös och ointresserad. Jag fixar ett urval basrätter OK men inte alltid bra. (typ gratänger, fläskpannkaka, köttfärslimpa, lite sånt...)

Vem lagar vardagsmaten?
Mest mannen, men jag kan ju också lite...

Vem lagar lyxmaten?
Bara mannen, vi vill ju (båda) att det ska vara gott också...

Vem städar?
Båda. Men mannens tolerans för stök är betydligt lägre än min. Alltså städar han oftare.

Vem sköter avloppet?
Oftast mannen. Jag kan, och jag vet hur man gör, men är lite av en mañana-typ, så det slutar oftast med att han gör det innan mej...

Vem är bäst med bygg?
Nu är ju mannen snickare, så det blir ju han. Och enligt honom är jag typ den värsta lärlingen i mannaminne, men enligt mig då, så klarar jag av verktyg galant!! Jag är händig!

Vem är mest mån om att inreda?
Båda. Mannen har ju byggt en del hus, så han är ganska säker på färgsättning. Vet vad han gillar och inte. Hans stil är dock mycket mera avskalad än min, jag gillar mer kuddar, mer gardinger, mer tavlor, mer lull...

Vem har mest kläder?
Jag!!!!

Vem tjänar mest?
Han.

Vem tar oftast initiativ till sex?
Det är nog han, det går lite i vågor det där.

Vem vill oftast mysa?
Jag!

Vem ringer mest?
Jag.

Vem SMS:ar mest?
Jag.

Vem festar mest?
Båda!

Parmiddagar?
Alltså, helst inte. Är det flera par brukar det bli bättre än om det bara är 2, men det beror ju helt på: med sina syskon och deras partners: hur kul som helst! Men med bekanta: njaeeee....

Vem har svårast för att möta den andras vänner?
ingen!

Föräldrar?
ingen.

Vem tycker bäst om barn?
Båda? Vi har ju 2 tillsamman, tex.

Din partners intressen?
Jag skulle säga: bilsport, resor, inredning(!?) och ...?

Dina intressen?
Mode, datorer, inredning, resor och böcker.


Sådärja!
:)

3 kommentarer:

Linda K sa...

jamen den snor jag :)

SkåneAnna sa...

Skriv inne hos Hanna att du svarat, hon ska tydligen sammanställa på något vis.
:)

Linda K sa...

aha