torsdag, maj 13, 2010

Say what?

För ett tag sedan blev jag tilltalad av en granngubbe (eller snarare hans son, som tur är) över soptunnorna (!!) med orden
"Hallå snygging!" i lite lismande ton, lite hö-hö och flinar... (BLÄÄÄÄÄ!!!)
Jag stannade upp mitt i rörelsen (kasta sopor...) och viskade ett
"Hej...?" tillbaka
Sedan skulle han småsnacka lite!?
Den här mannen har tilltalat mig på det här sättet sedan jag var i 16-års-åldern och vi regelbundet träffade på varandra i helt andra sammanhang än över mina sopkärl.
Hela tiden har han gett mig rysningar av "äcklig gubbe"-karaktär.
Uäk!! liksom.

Vad är det som ger medelålders gubbar (och män - en del är i övrigt helt normala) impulsen att tilltala unga tjejer (eller bara mycket yngre...) på det här läskiga "nu flirtar jag lite med dej, skojigt va?"-sättet som bara män kan?!?

Uäääääk!!!


PS numera flyr jag inomhus så snart han kommer körande till sitt föräldrahem, och tackar min lyckliga stjärna att det ändå inte är han som bor i huset utan hans föräldrar... TACK!
Men ändå: ska man känna sig jagad inne i sin egen trädgård??
Sola om somrarna är en utmaning kan jag lova!! Det är ju ändå min trädgård!! Den är inte pytteliten, men man kan se från deras tomt in till oss om man vet var man ska stå, och det kan jag ju garantera att han vet.

Åh, UÄÄÄK!

Inga kommentarer: