fredag, april 16, 2010

Jag är också blondin under färgen. Råttblondin iaf....

Igår lyckades LindaK trampa i klaveret, och jag skrattade mej halvt fördärvad åt historien.
Påminner mej om när vi fått en ny - manlig - kollega på ett jobb en gång. jargongen var rå men hjärtlig, och en dag möter jag honom med en synnerligen granskande uppifrån-och-ner-mönstring och avslutar med
"Gud, har du lagt dej!?!"
Varpå mannen nästan brister i gråt och rusar in på toa för att spegla sig. Det korrekta svaret hade varit typ "ska du säga, tjocko" eller liknande (på den här tiden var vi alla dessutom tämligen pinnsmala och dessutom var just den här mannen vältränad och fit...)
Jag tror det tog i runda slängar 3 veckor att övertyga honom om ironin i mitt utfall.

Gudars!?!

2 kommentarer:

Linda K sa...

var varsam med männen, dom är skörare än man tror ;D

SkåneAnna sa...

Ja, på den arbetsplatsen var det killarna som städigt gick på diet, sprang på spinning och jämförde magrutor (haha) medans jag o tjejerna vräkte i oss på lunchen...