måndag, februari 15, 2010

Sötaste...


Det snällaste ord jag hört någon utbrista spontant om en Cornish Rex katt, är "annorlunda" eller "ovanlig". Jag har älskat dem sedan första gången jag såg dem, och som mest har jag ägt 6st samtidigt... Det är nu 5 år sedan min bedårande lilla kattflicka flyttade till Lund någonstans, till en riktig bohem-familj där marsvin, hundar, katter och kaniner fick tassa omkring lite som dom ville i huset. Min kattflicka var liten och spinkig, med stoooora öron (som dom har) och i den eminenta färgställningen choklad-sköldpadd-och-vit. Som en sådandär sjöfrukt i choklad, ungefär. Hon var dessutom lite egen. Passgångare, bland annat. Och helt knäpp vad gällde bebisar. Kunde gå och lägga sig babyn, för där var det ju varmt och skönt.
Så när storasystern kom, fick hon flytta. Kattflickans mor dog av hög ålder året därpå. Saknar dem fortfarande ibland!
Men jag gillade henne skarpt. Kanske inte den smartaste katten i världen (hennes pappa var en skön typ, men helt obegåvad, haha.)
Ser fram emot att bli en gammal excentrisk tant, för då ska jag skaffa så många jag kan!!

Han på bilden är en helvit "odd-eye" boende i Vellinge. Han har alltså olika färg på ögonen. Coolaste krulliga katten ju!!

Inga kommentarer: