måndag, februari 08, 2010

SOFFA COME TO ME!


I eftermiddag har vi betällt soffa!
Vi har den enorma turen att en fullkomligt eminent möbelbutik av det gigantiska slaget befinner sig inom en timmes bilfärd härifrån.
Så direkt efter dagis/skola lastades bilen med två ungar, som skeppades till nämda butik - i vars mitt en restaurang av medelgod kvalité befinner sig. Maken fick felbeställd (av mig, förkåt!) grillad macka, jag fick laxpaj och barnen fick pannkakor med sylt och grädde.

Mätta och glada styrde vi sedan kosan mot sofforna - som ju rek:ades i början av året, och se, nu är en soffa av ganska gigantiska mått (ca 350 x 290 cm med divan i ena änden) beställd i det finfinaste tyget ni kan tänka er, det är nackstöd, fotpall, ben av ek och jag vet inte vad....
jag tror jag är kär!

Soffan på bilden är en illustration bara, Buhréns egen bild, men skissen är "vår" soffa som vi valt att bygga den. Dom har massa massa delar med "maxihörn", 45º viklar och massa annat kul. Nu har vi fått en gigantiskt stor soffa, och jag tycker den är helt perfekt! men man kan ju bygga på miljoner sätt. Titta gärna in - hos möbelbutiken, under "om oss" och sedan "våra leverantörer" - sedan måste du klicka på svenska flaggan, och sedan på fliken "planner" - eller så kan du klicka här....

Vecka 14 ska jag enligt uppgift kunna sluta sukta, för då kommer den hem till oss.

Inga kommentarer: