torsdag, februari 11, 2010

inte så Odd nu heller...


I somras (höstas?) ondgjorde jag mig över alla dessa Odd Molly-morsor jag omgavs av vid skol-lämningen på morgonen. Det var så märkligt uniformt liksom, tills jag kom på det: alla hade ju likadana koftor!! Eller inte exakt, så klart, men snarlika.

Nu har samma känsla infunnit sig igen, och först kunde jag inte sätta fingret på det, för det finns ju ändå olika färger (och möjligen längder) men i alla fall.
Jag säger bara "Parka".

Tänk om jag nu bara kört en AudiQ7 eller liknande SUV - då hade jag varit en i gänget.

HAHAHAHAHAHA!
Gud, när dom kommer gående flera stycken på en gång ser dom ut exakt som sina barn; "innetjejerna" som har precis exakt "rätt" kläder på sig. Bara det att jag trodde att det här fenomenet hörde puberteten (eller möjligen för-puberteten) till och inte morsor 30+. Ska man skratta? Gråta? Bli rädd?
Asch, jag blir road i stället vetja!

2 kommentarer:

Ingentingela sa...

Åh så roligt, klockrent. Jag håller med dig. Odd Molly Wanna Be trenden har stigit en viss klick morsor åt huvudet. Jag skrattar med dig åt parodin!

SkåneAnna sa...

Ingentiingela: jag ska öva lite mitt upphöjda leende ;)