tisdag, februari 23, 2010

Did I tell you...?

Har jag berättat hur vi har det med vår klädförvaring i det här huset - fram tills tillbygget är klart, alltså?? Med tanke på hur manisk jag kan vara med att fundera på hyllor, räkna fram och tillbaka: hur breda ska de vara? Borde dom ha plats för 2 eller 3 högar med t-shirts? Hur många hyllor? Klädstänger då - var och hur?!?

Till dags dato har vi under snedtaket i vårt sovrum en stång som löper från vägg till vägg. Den är typ 3.40m lång och där hänger allt huller om buller. Mina åt ena hållet och makens åt andra. Innanför dessa oceaner av galgade klänningar, kjolar, byxor, blusar, skjortor och annat jox, står det 3 st byråer. Innanför allt det andra alltså.
Man tar sats.
Man föser undan lite galgar åt nåt håll, för att göra en väg in till eländet. Sedan dyker man in. Med huvudet först (och helst med en ficklampa mellan tänderna, för det är mörkt som i graven där inne!) försöker man sedan se vad som finns i vilken låda, minnas var det var man såg den där toppen som kommer passa till byxorna man har på sig... Såg jag inte den lägst ner i högen bakom de där tjocka stickade koftorna, typ i förrgår...?
Näääehej, det var bara någon annan trasa i nästan samma färg... Attan. Jag försöker igen!

Fatta att jag HATAR byråer!
I sådana ska man förvara: trosor, bh och strumpor. Kanske bälten och småkrafs i en grund låda, men annars: ge mig hyllor, så att jag kan se var jag har saker!!

Och det är preciiiis så jag ska ha det.
Attan vad här ska kastas, röjas, kasseras och ges bort!
Oj, det nästan vattnas i munnen....?
:)

Inga kommentarer: