fredag, januari 01, 2010

som en hemlig agent

Igår kväll lyckades jag med konststycket att med eftertryck sätta min pekfingertopp på en glödhet platta och därmed göra mig av med alla spår av fingeravtryck på det fingret. Nu vet jag hur man gör, om det skulle vara så att jag vill vara lite anonym i framtiden. Kanske sadla om till agent eller så.

Inget jag rekommenderar dock. Nyårssupén intogs med vänster pekfinger tryckt mot en kall fönsterruta, som tursamt nog befann sig på precis armlängds avstånd från min stol vid matbordet. (och ja, givetvis testades allt: håll fingret under kallt vatten, pressa mot is, badda med potatismjöl etc etc fönstret var det som kändes bäst, ok?)

Hur är det man säger...
Är huvudet dumt, får kroppen lida.

Igår gjorde det ordentligt ont, men idag har skinnet på toppen liksom separerat från resten av fingret och bara stelnat. Känns inte. Inte alls. Ungefär som om du doppar fingertoppen i smält stearin som får stelna - jag känner ingenting alls. Vilket medför en del konstig stavning, tex. Jag känner inte tangenterna när jag skriver.
:/

Inga kommentarer: