söndag, januari 17, 2010

Nykammade....


Idag har stora systern tagit reda på vad som händer om man använder slime som hår-mousse. Det blir inget vidare. Bestämt inklafsat ända till rötterna på ett område av nästan en handflata (hennes egen, dock, inte min!) gjorde hon alla vuxna olyckliga och sig själv helt förtvivlad. Hon var hos en kompis och lekte, dom gjorde likadant på varandra verkar det som, men kompisen har 10cm långt hår, våran storasyster har typ 50cm....

Pappan gick och hämtade hem förödelsen och jag googlade: skiten (slimen) är inte vattenlöslig, och blir som gummi när man försöker arbeta ut den ur håret. När jag frågade på engelska fick jag till slut svar: man använder antingen jordnötssmör (har vi inget hemma, nej...) eller majonnäs (!!!) och se det fungerade! Efter att ha tagit i några matskedar majjonäs, löste härligheten upp sig i vatten och gick att skölja ur.

Sedan blev det bad och hårtvätt, kan jag lova.

Man är ju milt sagt lättad att vi slapp klippa av hela kalufsen på 4mm längd! Nu är de båda vattenkammade, flätade och hårsprejade, så att frisyrerna ska överleva natten och morgondagen....
Så här har inte pojkmammor det!?
Väl?

Inga kommentarer: